Kruis - CGK De Open Hof

Online Bijbeluur (kinderprogramma)



Als Bijbeluurleiding hebben we nagedacht wat we kunnen aanbieden aan de kinderen in onze gemeente tijdens deze bijzondere periode.

De Henkie Show

We verwijzen jullie donderdag en zondag weer graag naar de Henkieshow‘. Deze hele week gaat het over Hemelvaart. Onderaan elke Henkieshow vind je verschillende verwerkingen.

De reden dat we nu de ‘Henkieshow’ adviseren is dat Bijbelbasics geen filmpjes aanbiedt en veel kinderen doordeweeks ook al de Henkieshow (methodiek van poppenspeler Matthijs Vlaardingerbroek) kijken.

Bijbelbasics

Normaliter gebruiken we bij Bijbeluur de methodiek ‘Bijbelbasics‘ van het Nederlands Bijbelgenootschap. Natuurlijk kunt u ervoor kiezen om thuis deze methodiek te gebruiken.

U kunt hier gratis registeren en een account aanmaken waarmee u steeds kunt inloggen. Bewaar de inloggegevens dus goed.

 

Dit kun je ook doen

Kleurplaat (download hier)
Kleurplaat van Jezus die in de wolken verdwijnt

Kleurplaat/werkje (download hier)
Deze knutsel bestaat uit een basisblad met daarop de discipelen die naar boven zwaaien en een plaatje met Jezus erop en een wolk.

Knip de opening tussen de wolken uit. Kleur alles in. Het plaatje van Jezus komt achter de opening.
Als dit klaar is vouw je het plakstrookje aan de wolk naar achteren en plak je het op het plakvlakje in de wolken, nu is Jezus niet meer te zien tenzij je de wolk opzij klapt om even te kijken. Eventueel kun je watten op de voorkant van de wolk plakken.

Voorbeeld:

Ken je dit liedje?
Een mooi lied over Hemelvaart, over wat we kunnen doen nu Jezus in de hemel is én over de dag dat Jezus weer terugkomt op aarde!

Kleurplaat ‘Have a blessed day’ (download hier)
Mooie kleurplaat voor wat oudere kinderen, tieners en volwassenen. God wil jou zegenen op vele manieren. Eén manier om zegen te ontvangen is door het lezen van de Bijbel.

Woordzoeker Hemelvaart (download hier)
Maak deze woordzoeker, welke zin blijft er over?

Filmpje over Hemelvaart in Lego, voor tieners (Bekijk hier)
Kort filmpje van 2 minuten.

‘Bij de preek – blad’ (download hier)

Grotere kids kunnen dit (eventueel met een beetje hulp) invullen tijdens (en voor en na) de preek. Een dergelijk blad ligt normaliter om de week in de kerk (als groep 6 geen Bijbeluur heeft).